سنجش تکامل راهبردی برای سازمان های کارآفرین با مطالعه موردی شرکت پتروشیمی خراسان

این مقاله توسط محمد جواد بدری مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت پتروشیمی فن آوران  با همکاری امیر آشتیانی کارشناس ارشد مدیریت اجرایی گرایش استراتژیک، کارشناس برنامه ریزی راهبردی شرکت پتروشیمی خراسان تهیه گردیده است وبا هدف استفاده عموم مخاطبین وب سایت شرکت پتروشیمی فن آوران منتشر می گردد، با این توضیح که کلیه حقوق مترتب به این مقاله متعلق به مولفین مورد اشاره می باشد.

برای ارتباط با مولف/مولفین از پست الکترونیک  j.badri@fnpcc.com و یا info@fnpcc.com استفاده نمایید. هر گونه استفاده از مطالب این مقاله با ذکر منبع بلا مانع است.

 

 

چکیده:

سازمان کارآفرین و مدیریت استراتژیک در وجه شناسایی هوشمندانه محیط و استفاده خلاقانه از روندها و فرصت ها به عنوان یک مزیت رقابتی، دارای وجه اشتراک راهبردی میباشند. برای هدفمند کردن استفاده از دانش مدیریت استراتژیک به عنوان یک مزیت و سازماندهی مراحل آن در یک سازمان کارآفرین، شناخت وضعیت بلوغ استراتژیک آن ضروری است. مدل سازی چنین مقوله ای در سال های اخیر موضوع پژوهش های کاربردی مختلفی در حوزه مدیریت استراتژیک شده است تا با تبیین یک مدل بلوغ مناسب، وضعیت حال و آینده سازمان ها به صورت متناسبی طرح ریزی گردد. در این مقاله با مروری بر مدل های تکامل، چارچوبی کمی جهت "سنجش تکامل راهبردی برای سازمان های کارآفرین" ارائه شده و جهت سنجش میزان تکامل راهبردی یک سازمان کارآفرین به صورت توامان از مدل های تکامل و ابزارهای مدیریتی جهان شمول استفاده گردیده است. چنین رویکردی کمی، این امکان را فراهم میسازد که سازمان ها مسیر دستیابی خود به بلوغ بیشتر را بر اساس ساختار سطوح بلوغ و خصوصیات آن، به طور واقعی ترسیم نموده و همواره نسبت به کنترل وضعیت راهبرد های خود با برنامه در نظر گرفته شده جهت کارآفرینی حداکثری، اقدام نمایند.

 

 

کلید واژگان: کارآفرینی، سطوح تکامل، مدیریت راهبردی، ابزارهای مدیریتی

 

بمنظور دسترسی به متن اصلی فایل زیر را دانلود نمایید:

 

 

روابط عمومی وامور بین الملل

شرکت پتروشیمی فن آوران

 

 

تماس با ما

مجتمع صنعتی: خوزستان - بندرماهشهر - منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی سایت 3 -  کد پستی: 6356178927   صندوق پستی: 365
 
دفتـر مرکـزی: تهران ، خیابان گانــدی جنوبی ، خیابان شهید پالیزوانی  ( هفتم ) پلاک 18 کد پستی: 1517643711
  

تلفن گویا دفتر تهران: 1-88660970 - 21 98+

واحد مخابرات مرکزی: 52123600 - 61 98+