بازدید مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی از پتروشیمی فن آوران و سایر شرکت های زیر مجموعه شستا در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در راس هیئتی، وارد منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر شد و از شرکت های زیرمجموعه بازدید کرد.
مدیرعامل شستا بر تلاش برای مثبت نگاه داشتن تراز تجاری شرکت ها تاکید کرد و راهکار تحقق آن را کاهش وابستگی در تامین ملزومات به خارج با استفاده از ظرفیت های دانش بنیان کشور و حضور فعال تر در بازار های هدف صادراتی دانست.
بازدید مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی از پتروشیمی فن آوران و سایر شرکت های زیر مجموعه شستا در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی فن آوران، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در راس هیئتی، وارد منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر شد و از شرکت های زیرمجموعه بازدید کرد.

ابراهیم بازیان مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی پس از بازدید از سایت صنعتی پتروشیمی فن آوران، در جلسه مشترک با حضور مدیران و اعضای هیئت مدیره شرکت های گروه تاپیکو، در محل پتروشیمی فن آوران حاضر شد و از نزدیک در جریان گزارش عملکرد آنها که توسط مدیران عامل ارایه شد قرار گرفت.

وی در این اجلاس با اشاره به مزایای متعدد مجموعه های تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی که در گزارش مدیران مورد اشاره بود، تلاش های بعمل آمده در بعد از انقلاب برای توسعه اقتصادی را کاربردی و هدفمند برشمرد و به تداوم و استمرار توسعه در ابعاد مختلف به ویژه بعد از پایان جنگ تحمیلی اشاره داشت.

ایشان با یادآوری پتانسیل و توان داخلی فوق العاده جوانان و متخصصان کشور و اهمیت تکیه بر خود باوری، این منابع را زیرساخت لازم برای تحقق منویات مورد تاکید مقام معظم رهبری همچون تولید و اقتصاد دانش بنیان دانستند که بجد مورد تاکید برنامه هفتم توسعه نیز می باشند.

مدیرعامل شستا با اشاره به هوشیاری بیش از پیش دشمنان، مسئولیت کلیه مدیران و کارکنان را تقویت روحیه نشاط و حرکت برنامه ریزی شده با نگاه مستمر به گذشته و آینده در راستای تحقق اهداف کلان توسعه کشور دانست و بر لزوم آگاهی مدیران صنعت از جزئیات و اهداف برنامه توسعه به منظور تحقق سهم حداکثری در پیشرفت کشور تاکید داشتند.

او گفت نخستین نکته که در بازدید از شرکت ها مد نظر آمد این است که باید از جایگاهی که در آن هستند یک قدم فراتر بروند تا کشور را قوی تر بسازیم و افزود: باید به شرکت های  کوچک که دارای پتانسیل قوی هستند توجه کرد. نباید فقط شرکت های قدر مجموعه  مد نظر واقع شود و از باقی غافل شد .

مدیرعامل شستا بر تلاش برای مثبت نگاه داشتن تراز تجاری شرکت ها تاکید کرد و راهکار تحقق آن را کاهش وابستگی در تامین ملزومات به خارج با استفاده از ظرفیت های دانش بنیان کشور و حضور فعال تر در بازار های هدف صادراتی دانست و صرف تولید محصول صادراتی را ناکافی برشمرد. وی  بر افزایش فروش صادراتی و تامین نیاز بازار ها با عرضه هر چه بیشتر تولیدات شرکت های زیرمجموعه تاکید نمود.

ایشان از اقدامات و تلاش های بعمل آمده در استفاده از توان شرکت های دانش بنیان در مجتمع های تحت پوشش شستا ابراز رضایت کرد و توجه بیش از پیش به آن را، رمز تداوم تولید دانست و شرکت ها را به اجرای پروژه هایی که کاهش قیمت تمام شده  را در بردارند و حاشیه سود را افزایش می دهند توصیه کرد.

ابراهیم بازیان مدیر عامل شستا با اشاره به شرکت پتروشیمی فن آوران که جزو مجموعه های دیرپا و پایدار با طرح های قوی در منطقه و  در مجموعه  است گفت: بزرگ ترین پروژه سرمایه گذاری شستا مربوط به طرح پتروالفین فن آوران است که مدت زمان مدیدی راکد بوده است. وی با تقدیر ازتلاش های بعمل آمده آن را ناکافی مطرح و ضمن تاکید بر سهم این طرح در اشتغالزایی و توسعه دانش، بر لزوم تسریع در به سرانجام رساندن آن و آغاز فاز اجرایی این طرح در سالجاری تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، شرکت های تابعه را ملزم به تعریف طرح های دانش بنیان ناظر به تحول چشمگیر برای 5 سال آینده دانست و لازمه این مهم را  بهره مندی از تفکر استراتژیک در این حوزه عنوان کرد.

وی در باب صیانت از منافع ذینفعان و تامین مصونیت حداکثری در شرکت ها در حوزه مسائل حقوقی، به لزوم اولویت بندی پرونده های حقوقی و تلاش در جهت وصول مطالبات شرکت ها با تقویت ساختار اجرایی امور حقوقی و پیمان های شرکت ها اشاره کرد.

ابراهیم بازیان همچنین تداوم تولید پایدار را یک اصل مهم عنوان کرد و از روند روبه رشد تولید در شرکت های مورد بازدید تقدیر کرد. او تقویت و پایداری سودآوری را در کنار افزایش تولید و فروش ضامن تقویت و پایداری تراز تجاری بنگاه های اقتصادی و تولیدی دانست و تحقق آن را مستلزم برنامه ریزی و مدیریت مستمر برشمرد.

مدیرعامل شستا رفع موانع آغاز پروژه های صنعتی در دستور العمل ها و روش های اجرایی ابلاغی را که مورد اشاره برخی مدیران عامل حاضر در جلسه بود ضروری دانست و دستور رسیدگی به این موضوع را با هدف تسهیل هر چه بیشتر در راه اندازی فرآیند های اجرایی پروژه ها صادر نمود.

ایشان در پایان به لزوم تامین مالی مناسب برای پیشرفت پروژه ها و تاثیر آن در افزایش حاشیه سود شرکت ها تاکید کرد و توصیه هایی را برای کسب دستاور دهای بیشتر خطاب به مدیران تاپیکو و شرکت های زیرمجموعه ایفاد نمودند .

 

۱۱ آبان ۱۴۰۱ ۱۵:۱۳
روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی فن آوران |
تعداد بازدید : ۴۶۳
کد خبر : ۱۵۹

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

تماس با ما

مجتمع صنعتی: خوزستان - بندرماهشهر - منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی سایت 3 -  کد پستی: 6356178927   صندوق پستی: 365
 
دفتـر مرکـزی: تهران ، خیابان گانــدی جنوبی ، خیابان شهید پالیزوانی  ( هفتم ) پلاک 18 کد پستی: 1517643711
  

تلفن گویا دفتر تهران: 1-88660970 - 21 98+

واحد مخابرات مرکزی: 52123600 - 61 98+